פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
באופן בלתי צפוי מראש, יש סיסמאות שהופכות למטבעות לשון. אחת מהן, תפסה היטב בשנה שעברה: ''אין דבר, מחר נקנה עוד אבוקדו''. בנוסף, התעורר עניין תקשורתי-פמיניסטי סביב ''פליטת הפה'' ''אין דבר - מחר נקנה עוד אשה''. טרמפ כזה אסור להחמיץ. ואכן, תשדירי המסך הקטן מציגים בפנינו חזרה על חזרה: חוזרים על הצלחת השנה שעברה, של הסיסמא הכוללת אפקט מבני של חזרה על משפטים ויזואליים מהדהדים: אין דבר... אין דבר... מחר נקנה עוד....''. אז בכל זאת, מה חדש? הרי חייבים לחדש.
ראיון עם עדנה אשל, מנהלת הפרסום של מועצת הפירות
''יש מגוון שלם של אלמנטים חדשים. החידוש העיקרי נובע מתוצאות סקר המראה שקיים מחסום, לגבי פלח מסויים של לקוחות חסרי סבלנות, בעובדה שמדובר בפרי שיש להמתין מספר ימים עד להבשלתו הסופית'' (זוכרים את אלברט פירות? הוא היה מחביא ''ירוקים'' בעיתונים מקופלים).
''הפתרון לפלח זה של השוק הוא סימון הפירות המוכנים לאכילה מיידית, בצירוף הסיסמא ''היום קונים עוד אבוקדו''. זו הפואנטה שתביא את הפרי הירוק גם אל אלה המתעצלים לחכות יום-יומיים ודורשים סיפוק מיידי.
יש גם תשדירים חדשים המעבירים סידרה של מסרים מפי האבוקדו עצמו: א. אני עכשיו בשווקים ב. אני שיאן העולם בערכים תזונתיים ג. אני מגוון: גם גדול וגם קטן ומוכן לאכילה גם היום וגם מחר. המסרים מועברים באמצעות נבחרת מעניינת: יעל ארד, בדיאלוג עם אבוקדו, בשיחה מלב אל גלעין בין שני מחזיקי מדליות (איפון זה לא, וואזארי - אולי).
מייק גיבסון מהפועל גליל עליון, מסביר שהגודל לא קובע - יש גדול ויש קטן ושניהם טובים (זו לא חוכמה מנקודת מבטו של שחקן כדורסל) ואחרון - דידי הררי - המנצל סגנון מוכר לקהל אוהדים מוכן מרשת ג', תוך כדי שילוב לא שגרתי בין מבצע לקופירייטר (של כל הסידרה).
הפרסום המאסיבי בא במגוון ערוצים עיקריים - תשדירים בטלוויזיה, שלטי חוצות ופרסום משמעותי בנקודות המכירה. המסרים, ההתבססות על מחקרים, השימוש באלמנטים מוכחים בתוספת חידושים רלוונטיים, מכל אלה עולה צליל של תזמורת מקצועית, המתאמנת הרבה כדי שכל אילתור ישמע ספונטני''.
ואכן, עדנה אשל מעידה שהאבוקדו זכה לטיפול ייחודי של ועדה שיווקית, אשר בפגישה שבועית משלבת מדעותיהם של יועצי שיווק, מיישמי שיווק, איש פרסום והמשווקים בשטח, על מנת להגיב בהתאם להלך הרוח בשוק לגבי מחירים, כמויות, התנהגות הצרכנים ועוד. לדברי עדנה אשל, ההיכרות של הקבוצה מגיעה כמעט לרמת האבוקדו הבודד, כך שעקרת הבית יכולה לראות ד''ש אישי בכל אבוקדו שהיא קונה.
ובהמשך, בעתיד הקרוב ''יאכיל'' אותנו דורי בן זאב בשידור אל תוך הלילה, באבוקדו מזו ''האס''. לילה טוב.
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
באופן בלתי צפוי מראש, יש סיסמאות שהופכות למטבעות לשון. אחת מהן, תפסה היטב בשנה שעברה: ''אין דבר, מחר נקנה עוד אבוקדו''. בנוסף, התעורר עניין תקשורתי-פמיניסטי סביב ''פליטת הפה'' ''אין דבר - מחר נקנה עוד אשה''. טרמפ כזה אסור להחמיץ. ואכן, תשדירי המסך הקטן מציגים בפנינו חזרה על חזרה: חוזרים על הצלחת השנה שעברה, של הסיסמא הכוללת אפקט מבני של חזרה על משפטים ויזואליים מהדהדים: אין דבר... אין דבר... מחר נקנה עוד....''. אז בכל זאת, מה חדש? הרי חייבים לחדש.
ראיון עם עדנה אשל, מנהלת הפרסום של מועצת הפירות
''יש מגוון שלם של אלמנטים חדשים. החידוש העיקרי נובע מתוצאות סקר המראה שקיים מחסום, לגבי פלח מסויים של לקוחות חסרי סבלנות, בעובדה שמדובר בפרי שיש להמתין מספר ימים עד להבשלתו הסופית'' (זוכרים את אלברט פירות? הוא היה מחביא ''ירוקים'' בעיתונים מקופלים).
''הפתרון לפלח זה של השוק הוא סימון הפירות המוכנים לאכילה מיידית, בצירוף הסיסמא ''היום קונים עוד אבוקדו''. זו הפואנטה שתביא את הפרי הירוק גם אל אלה המתעצלים לחכות יום-יומיים ודורשים סיפוק מיידי.
יש גם תשדירים חדשים המעבירים סידרה של מסרים מפי האבוקדו עצמו: א. אני עכשיו בשווקים ב. אני שיאן העולם בערכים תזונתיים ג. אני מגוון: גם גדול וגם קטן ומוכן לאכילה גם היום וגם מחר. המסרים מועברים באמצעות נבחרת מעניינת: יעל ארד, בדיאלוג עם אבוקדו, בשיחה מלב אל גלעין בין שני מחזיקי מדליות (איפון זה לא, וואזארי - אולי).
מייק גיבסון מהפועל גליל עליון, מסביר שהגודל לא קובע - יש גדול ויש קטן ושניהם טובים (זו לא חוכמה מנקודת מבטו של שחקן כדורסל) ואחרון - דידי הררי - המנצל סגנון מוכר לקהל אוהדים מוכן מרשת ג', תוך כדי שילוב לא שגרתי בין מבצע לקופירייטר (של כל הסידרה).
הפרסום המאסיבי בא במגוון ערוצים עיקריים - תשדירים בטלוויזיה, שלטי חוצות ופרסום משמעותי בנקודות המכירה. המסרים, ההתבססות על מחקרים, השימוש באלמנטים מוכחים בתוספת חידושים רלוונטיים, מכל אלה עולה צליל של תזמורת מקצועית, המתאמנת הרבה כדי שכל אילתור ישמע ספונטני''.
ואכן, עדנה אשל מעידה שהאבוקדו זכה לטיפול ייחודי של ועדה שיווקית, אשר בפגישה שבועית משלבת מדעותיהם של יועצי שיווק, מיישמי שיווק, איש פרסום והמשווקים בשטח, על מנת להגיב בהתאם להלך הרוח בשוק לגבי מחירים, כמויות, התנהגות הצרכנים ועוד. לדברי עדנה אשל, ההיכרות של הקבוצה מגיעה כמעט לרמת האבוקדו הבודד, כך שעקרת הבית יכולה לראות ד''ש אישי בכל אבוקדו שהיא קונה.
ובהמשך, בעתיד הקרוב ''יאכיל'' אותנו דורי בן זאב בשידור אל תוך הלילה, באבוקדו מזו ''האס''. לילה טוב.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.